Matematikk for lærere 2
Publication details: Oslo Universitetsforl. 2012Edition: 5. utgDescription: 375 s. ill. 25 cmISBN:- 9788215019734
- 372.7 23/nor
Item type | Current library | Collection | Call number | Copy number | Status | Date due | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lærer | Biblioteket | Biblioteket | USK, matte, lærer (Browse shelf(Opens below)) | Ex1 | Available | 84528413 |
Browsing Biblioteket shelves, Collection: Biblioteket Close shelf browser (Hides shelf browser)
USK, matte, lærer Alfa. Lærebok matematikk for grunnskolelærerutdanningene 1-7 og 5-10 | USK, matte, lærer Alfa matematikk for grunnskolelærerutdanningene 1-7 og 5-10 oppgaveløsninger | USK, matte, lærer Matematikk for lærere 1 | USK, matte, lærer Matematikk for lærere 2 | USK, matte, lærer Faktor 1 lærerens bok matematikk for ungdomstrinnet | USK, matte, lærer Faktor 1 ressurshefte matematikk for ungdomstrinnet | USK, matte, lærer Faktor 2 lærerens bok matematikk for ungdomstrinnet |
Matematikk for lærere er et gjennomarbeidet og populært læreverk. Sammen med Matematikk for lærere 1, 5. utgave, dekker boka alle de sentrale emnene for matematikk i grunnutdanningen. Bøkene er tilpasset trinn 1-7, men kan også brukes for trinn 5-10. Læreverket legger til rette for at faglig og didaktisk innsikt utvikles sammen. Alle kapitlene har en tydelig didaktisk profil. Verket danner et solid grunnlag for studenter som vil bli gode matematikklærere og styrke matematikkunnskapene i grunnskolen. Matematikk for lærere 2, 5. utgave, gir en grundig innføring i emnene geometri, kombinatorikk, sannsynlighet og statistikk - både matematikkfaglig og med sikte på læring og undervisning. Et nytt kapittel om perspektivtegning er et resultat av at dette emnet har fått en tydeligere plass i matematikkfaget i skolen. I siste del av boka diskuterer forfatterne hvordan elevene møter matematikk i ulike sammenhenger, og hvordan elevene kan arbeide aktivt med faget. Boka avsluttes med refleksjoner om verdier i matematikkfaget.
There are no comments on this title.