Tillit og styring i skolen Øyvind Sørreime

By: Publication details: Oslo Cappelen Damm akademisk 2020Edition: 1. utgaveDescription: 211 sider 21 cmISBN:
  • 9788202629441
Subject(s): DDC classification:
  • 371.2 23/nor
Summary: I boka Tillit og styring i skolen skisseres et nytt tillitsbasert system for styring av kvalitetsutvikling i skolen. Det mål- og resultatbaserte kvalitetsvurderingssystemet vi har hatt siden 2004 har vært mye debattert og kritisert og har svekket tilliten mellom aktørene. Forfatteren av denne boka argumenterer for at det brede samfunnsoppdraget nedfelt i formålsparagrafen i opplæringsloven og i Overordnet del i læreplanen forutsetter endringer av dette styringssystemet. Et tillitsbasert styringssystem vil fungere som et godt egnet verktøy for skoleledernes og lærernes profesjonalisering av skolen innenfra, hevder forfatteren. Boka er aktuell for alle aktører innen utdanningsfeltet, særlig for skoleledere og skolelederutdanningen.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Collection Call number Copy number Status Date due Barcode
Lærer Biblioteket Biblioteket personal (Browse shelf(Opens below)) Ex1 Checked out 23/03/2020 23:00 87181799

I boka Tillit og styring i skolen skisseres et nytt tillitsbasert system for styring av kvalitetsutvikling i skolen. Det mål- og resultatbaserte kvalitetsvurderingssystemet vi har hatt siden 2004 har vært mye debattert og kritisert og har svekket tilliten mellom aktørene. Forfatteren av denne boka argumenterer for at det brede samfunnsoppdraget nedfelt i formålsparagrafen i opplæringsloven og i Overordnet del i læreplanen forutsetter endringer av dette styringssystemet. Et tillitsbasert styringssystem vil fungere som et godt egnet verktøy for skoleledernes og lærernes profesjonalisering av skolen innenfra, hevder forfatteren. Boka er aktuell for alle aktører innen utdanningsfeltet, særlig for skoleledere og skolelederutdanningen.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Powered by Koha