Didaktisk arbeid

By: Contributor(s): Publication details: Oslo Gyldendal akademisk 2014Edition: 3. utgDescription: 209 s. 22 cmISBN:
  • 9788205447103
Subject(s): DDC classification:
  • 371.3 23/nor
Summary: Denne boka gir en innføring i didaktisk teori og praksis og er et redskap for å utvikle seg som lærer Forfatterne retter oppmerksomheten mot opplæring i dagens samfunn. Boka er forskningsbasert, og forfatterne er opptatt av å vise hvordan innsikt om læring inngår som et grunnlag i planlegging og gjennomføring av undervisning. Oppbyggingen av boka bidrar til at leseren utvikler kunnskap om hvordan didaktikken kan bli praktisk anvendbar i utforming av opplæring. Dette dreier seg også om å analysere og reflektere over undervisning og læring for å utvikle praksis. I denne tredje utgaven av Didaktisk arbeid er alle kapitler revidert og oppdatert i henhold til ny forskning. Et nytt kapittel, klasseledelse og læringsmiljø, inngår også i den nye utgaven. . "Dette er et meget godt gjennomført arbeid. Boka er fornyende innen læreboksjangeren i og med at den bygger på faktiske og personlige gjennomprøvde undervisningsopplegg. Eksemplene i boka matcher meget godt teoristoffet. Didaktikkfeltet har lenge savnet en slik grunnbok i undervisningen, og her gir forfatterne et godt svar på behovet. Det er en lærebok med liv i!" (Tom Tiller om 2. utgaven.)
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Collection Call number Copy number Status Date due Barcode
Lærer Biblioteket Biblioteket personal (Browse shelf(Opens below)) Ex1 Available 87181515

Denne boka gir en innføring i didaktisk teori og praksis og er et redskap for å utvikle seg som lærer Forfatterne retter oppmerksomheten mot opplæring i dagens samfunn. Boka er forskningsbasert, og forfatterne er opptatt av å vise hvordan innsikt om læring inngår som et grunnlag i planlegging og gjennomføring av undervisning. Oppbyggingen av boka bidrar til at leseren utvikler kunnskap om hvordan didaktikken kan bli praktisk anvendbar i utforming av opplæring. Dette dreier seg også om å analysere og reflektere over undervisning og læring for å utvikle praksis. I denne tredje utgaven av Didaktisk arbeid er alle kapitler revidert og oppdatert i henhold til ny forskning. Et nytt kapittel, klasseledelse og læringsmiljø, inngår også i den nye utgaven. . "Dette er et meget godt gjennomført arbeid. Boka er fornyende innen læreboksjangeren i og med at den bygger på faktiske og personlige gjennomprøvde undervisningsopplegg. Eksemplene i boka matcher meget godt teoristoffet. Didaktikkfeltet har lenge savnet en slik grunnbok i undervisningen, og her gir forfatterne et godt svar på behovet. Det er en lærebok med liv i!" (Tom Tiller om 2. utgaven.)

Kulturfond

There are no comments on this title.

to post a comment.

Powered by Koha