Lesson study og læreres læring Knut-Rune Olsen og Tor Arne Wølner ; [illustrasjoner: David Keeping]

By: Contributor(s): Publication details: Oslo Gyldendal akademisk 2017Description: 141 s. fig. 22 cmISBN:
  • 9788205491861
Subject(s): DDC classification:
  • 370.7102 23/nor
Summary: Boka tar for seg Lesson Study som internasjonalt er kjent som en metode lærere og skoler kan benytte for å øke sin egen og elevenes læring. Boka presenterer relevant teori og forskning og gir mange praktiske eksempler på utfordringer og muligheter knyttet til Lesson Study som aksjonslærings- og aksjonsforskningsstrategi. Blant annet gis det eksempler hvordan Lesson Study brukes i forhold til aktuelle temaer i dagens skole som dialogbasert undervisning, omvendt undervisning og skolen som en lærende organisasjon. Henvender seg til lærere, studenter i lærerutdanning, skoleledere og pedagoger som arbeider med forskning og undervisning i lærerutdanningene.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Collection Call number Copy number Status Date due Barcode
Lærer Biblioteket Biblioteket personal (Browse shelf(Opens below)) Ex1 Available 87181510

Boka tar for seg Lesson Study som internasjonalt er kjent som en metode lærere og skoler kan benytte for å øke sin egen og elevenes læring. Boka presenterer relevant teori og forskning og gir mange praktiske eksempler på utfordringer og muligheter knyttet til Lesson Study som aksjonslærings- og aksjonsforskningsstrategi. Blant annet gis det eksempler hvordan Lesson Study brukes i forhold til aktuelle temaer i dagens skole som dialogbasert undervisning, omvendt undervisning og skolen som en lærende organisasjon. Henvender seg til lærere, studenter i lærerutdanning, skoleledere og pedagoger som arbeider med forskning og undervisning i lærerutdanningene.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Powered by Koha