Lesson study og læreres læring Knut-Rune Olsen og Tor Arne Wølner ; [illustrasjoner: David Keeping]
Publication details: Oslo Gyldendal akademisk 2017Description: 141 s. fig. 22 cmISBN:- 9788205491861
- 370.7102 23/nor
Item type | Current library | Collection | Call number | Copy number | Status | Date due | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lærer | Biblioteket | Biblioteket | personal (Browse shelf(Opens below)) | Ex1 | Available | 87181510 |
Boka tar for seg Lesson Study som internasjonalt er kjent som en metode lærere og skoler kan benytte for å øke sin egen og elevenes læring. Boka presenterer relevant teori og forskning og gir mange praktiske eksempler på utfordringer og muligheter knyttet til Lesson Study som aksjonslærings- og aksjonsforskningsstrategi. Blant annet gis det eksempler hvordan Lesson Study brukes i forhold til aktuelle temaer i dagens skole som dialogbasert undervisning, omvendt undervisning og skolen som en lærende organisasjon. Henvender seg til lærere, studenter i lærerutdanning, skoleledere og pedagoger som arbeider med forskning og undervisning i lærerutdanningene.
There are no comments on this title.