Pedagogisk analyse beskrivelse av en pedagogisk analysemodell til bruk i grunnskolen
Series: Dette vet vi omPublication details: Oslo Gyldendal akademisk 2012Description: 57 s. ill. 21 cmISBN:- 9788205423084
- 372.1102 5/nor
Item type | Current library | Collection | Call number | Copy number | Status | Date due | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lærer | Biblioteket | Biblioteket | personal (Browse shelf(Opens below)) | Ex1 | Available | 87181511 |
Dette heftet handler om helheten og de ulike fasene i en pedagogisk analysemodell. Heftet presenterer en modell for analyse av pedagogiske utfordringer som lærere og skoleledere kan møte i forhold til enkeltelever, grupper eller klasser av elever og på skolenivå. Modellen er ikke en undervisningsmetode, men en systematisk måte å analysere utfordringer for så å komme fram til hensiktsmessige tiltak i den pedagogiske praksis. Analysemodellen er utviklet ut fra forskningsbasert kunnskap, og den er utprøvd og evaluert med gode resultater i forhold til elevenes faglige og sosiale læringsutbytte. Disse positive resultatene er oppnådd ved at modellen primært retter søkelys på de faktorene i læringsmiljøet og undervisningen som forskning viser at har en positiv effekt på elevenes læring. Denne pedagogiske analysemodellen og dette heftet kan brukes av lærere og skoleledere i sitt daglige arbeid, men det kan også med fordel brukes i grunn- og videreutdanning av lærere.
There are no comments on this title.