Lesson study og læreres læring Knut-Rune Olsen og Tor Arne Wølner ; [illustrasjoner: David Keeping]

By: Contributor(s): Publication details: Oslo Gyldendal akademisk 2017Description: 141 s. fig. 22 cmISBN:
  • 9788205491861
Subject(s): DDC classification:
  • 370.7102 23/nor
Summary: Boka tar for seg Lesson Study som internasjonalt er kjent som en metode lærere og skoler kan benytte for å øke sin egen og elevenes læring. Boka presenterer relevant teori og forskning og gir mange praktiske eksempler på utfordringer og muligheter knyttet til Lesson Study som aksjonslærings- og aksjonsforskningsstrategi. Blant annet gis det eksempler hvordan Lesson Study brukes i forhold til aktuelle temaer i dagens skole som dialogbasert undervisning, omvendt undervisning og skolen som en lærende organisasjon. Henvender seg til lærere, studenter i lærerutdanning, skoleledere og pedagoger som arbeider med forskning og undervisning i lærerutdanningene.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)

Boka tar for seg Lesson Study som internasjonalt er kjent som en metode lærere og skoler kan benytte for å øke sin egen og elevenes læring. Boka presenterer relevant teori og forskning og gir mange praktiske eksempler på utfordringer og muligheter knyttet til Lesson Study som aksjonslærings- og aksjonsforskningsstrategi. Blant annet gis det eksempler hvordan Lesson Study brukes i forhold til aktuelle temaer i dagens skole som dialogbasert undervisning, omvendt undervisning og skolen som en lærende organisasjon. Henvender seg til lærere, studenter i lærerutdanning, skoleledere og pedagoger som arbeider med forskning og undervisning i lærerutdanningene.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Powered by Koha